Kandidat i interkulturelle markedsstudier – Københavns Universitet

Kandidatuddannelsen i interkulturelle markedsstudier på Københavns Universitet

Kandidat i interkulturelle markedsstudier

Kandidatuddannelsen (cand.ling.merc.) gør dig i stand til at arbejde med marketingprocesser i et interkulturelt perspektiv. Samtidig får du et højt, professionelt niveau i dansk og ét af følgende fremmedsprog: spansk, fransk eller tysk, som gør dig i stand til at kommunikere, formidle og interagere på tværs af forskellige markeder, sprog og kulturer. 

Kandidatuddannelsen (cand.ling.merc.) i interkulturelle markedsstudier er et samarbejde mellem Københavns Universitet og Copenhagen Business School, og du vil gå til undervisning begge steder.

På interkulturelle markedsstudier er blikket hele tiden rettet udad. Uddannelsen stiller skarpt på udfordringerne ved interkulturel markedsføring på fremmede markeder. Du kommer til at arbejde med strategisk planlægning af virksomheders marketingprocesser og får samtidig en forståelse for kulturforskelle og deres betydning både på organisations- og samfundsniveau

Læs mere om uddannelsens faglige profil og jobmuligheder.

Ansøgningsfrister

Der er optagelse en gang om året:

- 1. marts med start til efteråret

Læs mere om ansøgningen og optagelse.

Studiemiljø

Vil du vide mere om, hvordan det er at være studerende på interkulturelle markedsstudier?

Læs om studiemiljøet på uddannelsen.