Ansøgning om genindskrivning i den digitale ansøgningsportal


For nogle fakulteter er det muligt at søge om genindskrivning via den digitale ansøgningsportal. Den enkelte uddannelse og fakultets hjemmesider forklarer, om dette er tilfældet for dem.

Genindskrivning er en særlig type administrativ indskrivning, som du kan bruge til at søge om genoptagelse på en videregående uddannelse, som du tidligere har afbrudt.

Hvis du vil søge om genindskrivning i portalen, skal du logge du ind som beskevet i de relevante sektioner af denne brugervejledning. Forskellen på genindskrivning og de andre tilbudstyper opstår først, når du har valgt "Genindskrivning" som uddannelsestype, og trykker "Søg".

Proces:

1. Start med at vælge "Københavns Universitet" som institution og "Genindskrivning" som uddannelsestype.

2. Tryk "Søg". Du vil herefter se et tilbud i listen, der hedder "Genindskrivning på Københavns Universitet".

3. Marker dette tilbud, og tryk "Videre til oprettelse af ansøgning".

Nu vil der komme en pop-up boks op, som fortæller dig, hvilke muligheder du har for genindskrivning på Københavns Universitet, baseret på den personprofil, du er logget på med.

Hvis du ikke har nogen afbrudte uddannelser på Københavns Universitet, vil pop-op boksen forklare, at "Der er ingen afbrudte indskrivninger, der opfylder betingelserne for genindskrivning". Dette er, fordi du kun kan søge om genindskrivning på en afbrudt uddannelse. Hvis du mener, at du har en afbrudt uddannelse, og at beskeden er forkert, så henvend dig på fakultetets studieadministration.

Hvis du har en eller flere afbrudte uddannelser på Københavns Universitet, så vil pop-up boksen vise disse uddannelser frem, og bede dig om at vælge hvilken en du vil søge om genindskrivning på. Du finder uddannelsens fagnavn under kolonnen "Studieretning". Sæt et hak ud for den uddannelse du vil søge genindskrivning på, og tryk på knappen "Ansøg om genindskrivning".

4. Når du har trykket på knappen, går du i gang med at udfylde ansøgningsskemaet. Du skal ikke uploade nogen dokumentation for den afbrudte uddannelse, da denne automatisk er blevet indhentet. Du skal blot svare på de spørgsmål, der er angivet i skemaet.

Skemaet vil altid indeholde et spørgsmål om, hvilket fakultet uddannelsen hører til, som vi bruger til at sende ansøgningen til sagsbehandling det rigtige sted.

Når du har indsendt ansøgningen, er der ikke noget anderledes ved ansøgninger om genindskrivning i forhold til de andre ansøgningstyper i portalen.

Op til menusiden