Sådan søger du om optagelse

Hvis du vil søge ind på en kandidatuddannelse på Københavns Universitet, skal du søge gennem ansøgningsportalen. Hver kandidatuddannelses hjemmeside har et direkte link til ansøgningsportalen, hvorfra du kan logge ind og udfylde din ansøgning.

I vejledningen til ansøgningsportalen kan du læse om, hvordan du logger på, og hvordan du opretter en ny ansøgning.

Er eller har du tidligere været optaget på en videregående uddannelse, skal du være opmærksom på, at ansøgningsfrister og påkrævet dokumentation afhænger af, hvor længe du har studeret, og hvor meget du har bestået.
Læs mere under Ansøgning for studerende eller tidligere studerende.

Op til ansøgningsfristen 1. marts åbner ansøgningsportalen 16. januar. Hvis du vil søge ind på en uddannelse med ansøgningsfrist 15. oktober, kan du søge fra 15. august.

Kontakt

Spørgsmål til ansøgningen, som du ikke kan finde svar på i brugervejledningen, kan du finde hjælp til i denne FAQ, hvor vi svarer på de oftest stillede spørgsmål.

Hvis du ikke kan finde svar i FAQ'en, kan du kontakte studenterservice på den kandidatuddannelse, du søger. Vælg uddannelsen og se under 'Kontakt'.