Genindsendelse af ansøgning efter rykning


Hvis din ansøgning ikke er komplet på ansøgningstidspunktet, vil du normalt blive rykket for ekstra dokumentation af universitetet undervejs i behandlingsforløbet. Dette vil ofte være fordi din bacheloruddannelse eller engelskprøve ikke er afsluttet på ansøgningstidspunktet, eller fordi du har glemt at vedhæfte et bilag til ansøgningen.

Når du modtager en besked om at din ansøgning mangler dokumentation, vil du også blive givet en dato hvorinden du skal uploade den nødvendige information. Når rykkeren bliver sendt, bliver de spørgsmål som dokumenterne skal uploades til samtidigt "låst op". Du kan derefter gå ind i ansøgningen og opdatere den på følgende måde.

  1. Klik på fanebladet Se status på ansøgninger. Klik på ”Rediger ansøgning” for den ansøgning, det drejer sig om.
  2. Klik på det aktiverede faneblad (normalt Søgt uddannelse/kursus eller Krav og forudsætninger). En af knapperne på denne side vil være markeret med orange, hvilket betyder at den er blevet gjort aktiv for redigering. Klik på knappen.
  3. Upload-boksen åbner, når du klikker på den orange knap. Du udfylder felterne og uploader filen via ”Gennemse” funktionen, og klikker ”Ja” til at uploade.
  4. Når filen er uploadet, skal du klikke videre til fanebladet Vis ansøgning, og derefter til Send ansøgning.
  5. På fanebladet Send ansøgning skal du trykke på ”Send ansøgning” knappen for at sende din ansøgning igen.

Sørg for at du uploader alle de krævede bilag og indsender ansøgningen inden den givne dato. Læs mere om upload af bilag her.

Tilbage til forrige side          Op til menusiden